Sunday, April 17, 2011

APE KENE DENGAN CINTA


post by miera imani .


ape ade dengan cinta ? ade kea cinta yang perfect dalam dunia nie . memang takde kan sebab mana ada manusia yang perfect dalam alam semesta nie . jangan nak menipu . bagy aku cinta tuh macam rose . bunga rose yang chantekk uhh bukan makcik rose yang sebelah rumah oke . dalam bahase melayu nye bunga mawar . yea . entah asal boleh bedal aku bedal pagy pagy bhute nie . sebab aku cakap macam bunga rose . yelahh bunga rose memang cantik kalau kita pandang . tapi kite tak tawu sebalik die punyehh cantekk tuhhh . die ade simpan duri yang berbisa . 

sebab yang munasabah aku samakan dengan cinta . yelahh cinta kalau kite tafsir memang indah jea kan . sweet jea macam gula melaka . tapi kite tak tawu bila kite dah selam uhh . kite dah amik risiko yang memang besar . kite kene terima lhaa . sakit pedih . semua rasa . haa kan sama macam rose kat atas nie . memang cantik tapi bile kite nak pegang die . mesty tersangkut dekat duri tuh . berbisa kan kalau kene . dalam pulak tuh . darah memang dah kering . tapi luka die tetap bagy kite kesan sampai bila bila kan . same tak bunga rose nie macam cinta kan . bohong kalau tak same jangan nak tipu aku . aku takk cakap cinta tuh menyakitkan . kita boleh menyintai seseorang tapi kita kena careful kalau kita tanak disakiti dengan insan yang kita sayang . ade cinta yang sempurna . cinta terhadap ALLAH dan RASUL .

[D]UNIA [U]MPAMA [N]ERAKA [H]IDUP [I]BARAT [L]AYANG [L]AYANG