Thursday, April 14, 2011

SAYA DAH TUNAIKAN

post by miera imani .

 

  • G awak sayang saya takk ?
  • D sayang lahh . kenapa awak tanyeh macam tuh ?
  • G saje cume nak tawu jea . 
  • D awak sayang saya ?
  • G mesty lahh sayang . saya sayang awak sampai akhir hayat saya .
  • G awak promise dengan saya boleh ?
  • D yah . apa ?
  • G kalau saya da takde nanti baru awak boleh menggatal . sekarang tak bole sebab saya ade lagi 
  • D (tergelak) awak jangan merepek bole ?
  • G (serius) saya nak awak promise dengan saya !
  • D yeshh ! saya janji dengan awak . 
  • G nanti bile saya dah takde awak take care . study elok elok . jangan lupe makan . jangan skip class pagi . assingment siap kan . and last jangan lupe sedekah kan al-fatihah tokk saya . sekali seminggu pown tapehh . 
  • D kenapa awak mesty nak cakap macam tuh segala ? awak nak pegy mana . nak tinggalkan saya ?
  • G ehh takk lahh . saya takk pegy mana pown . ade nie dengan awak kan . 
  • D yea . tapehh saya takk shuke awak cakap yang bukan bukan . 
  • G tapi saya cume  . . . . (takk sempat hbes cakap . teman teman si dia tiba)
si gadis bagaikan tak dipedulik bila teman teman si dia muncul . si gadis bagaikan tidak wujud disituh . agak lama si gadis di perlakukan macam tembokk .  apelah kirenye si gadis melangkah dengan hati yang luluh dan bimbanhg akan menggangu si dia bersama teman teman . tiba di satu simpang . bunyikk dentuman yang tersangat kuad hingga menarik tumpuan penggunjung di taman . tiba tiba melihat sekujur tubuh seorang perempuan terbaring melumuran darah . si dia besama teman teman mendekati perempuan itu . bagaikan jantung berhenti seketika . YA ALLAH . perempuan yang dimaksudkan itu si gadis . bagaikan tidak percaya . si dia memangku si gadis dalam keadaan yang longlai .
  • D gadissssss . . .
  • G awak saya dah tunaikan janji saya . saya akan mencintai awak sampai akhir hayat saya . masa saya dah tiba . awak ingat semua pesan saya  . awak dah boleh tunaikan janji awak pada saya lepas nie . (dengan nada tesekat sekat )
dengan hati yang teramad sebak . si dia hanya dapat menggangukk . hanya sesalan yang timbul di hati si dia kerana mebiarkan si gadis hingga jadi seperti ini . bagaikan tidakk percaya si gadis pergy di depan mata si dia . hanya tangisan yang dapat mengungkap perasaan sebak si dia saat itu . baru lahh si dia mengerti ape yang dimasksodkan si gadis sebentar tadi . dengan jiwa yang bisa meraung sekuat hati . hanya iringan doa yang dapat si dia kirimkan pada si gadis tatkala merindui kehadiran si gadis dalam hidup si dia . hanya 1 yang tetap utuh di hati si dia . tetap mencintai si gadis sampai bila bila .
  • G = SI GADIS
  • D = SI DIA


*jangan tinggalkan orang yang kita sayang untuk orang yang kita suke . tapi sayanglah apa yang kita ada selagi die masih lagy disisi kita . khas untuk my mickey
[D]UNIA [U]MPAMA [N]ERAKA [H]IDUP [I]BARAT [L]AYANG [L]AYANG