Monday, February 21, 2011

HIDUP

sebalik senyum akuh . akuh sengsara . yang ada pada aku pedih . perit . tapi tade siapa yang tawu . hati aku dah cukup pedih untuk terima apa yang tejadi dekat sekeliling aku . aku buntu . aku nak puaskan hati semua orang . biarlah hati akuh mati sekali pun . asalkan aku dapat happy orang yang aku sayang . jangan ditanya besar mana pergorbanan aku pada semua . kerana tak dapat aku nak ungkapkan besar mana pergorbanan itu . bukan hati akuh untuk mengungkit sebab akuh tak layak untuk itu . diri akuh terlalu rendah aku letak untuk semua . jauh dalam sudut hati aku untuk sakitkan orang yang aku sayang . cukup lahh sekadar aku dihargai . aku tak minta untuk disanjung apa entah lagi untuk diagungkan . aku tawu aku ta layak dapat itu semua . apa entah lagi untuk diingat tiap waktu . cukup lahh cuma aku yang mengalah tiap masa , detik , saat dan waktu . biarkan akuh . aku tataw macam mana nak ungkap perasaan nie semua . hanya pendam yang aku mampu . aku lumpuh nak lalukan semua . aku tak kuad . semangat aku mati . jiwa akuh terkubur . nadi aku seakan akan terhenti . jasad akuh bagaikan tak bernyawa . kenapa ? kenapa ini yang patut jadi pada aku . aku rampas dia dari siapa siapa ke ? dia milik siapa ? aku ke orang lain ? YA ALLAH . bagi lahh aku jawapan dengan setiap persoalan yang selalu bermain dalam hidup aku selama ini . hanya engkau yang boleh menrungkai persoalan ini semua . kerana engkau yang MAHA KUASA .
[D]UNIA [U]MPAMA [N]ERAKA [H]IDUP [I]BARAT [L]AYANG [L]AYANG