Tuesday, February 22, 2011

sekali lagi aku terpaksa tempuh dugaan yang melemahkan jiwa aku . apa lagi yang patut aku lakukan . apa lagi yang perlu aku pikul dengan beban yang sengaja diletak dibahu aku . aku memang cukup ta kuad untuk bangun semula bila derita semalam yang datang menghempap aku . datang dan datang lagi tanpa berhenti walau sesaat . persoalan semalam yang belum sempat aku rungkai jawapannya lagi . persoalan demi persoalan yang muncul . kenapa . kenapa tiada ruang kebahagiaan untuk aku benafas walaupun seminit daripada sesaat derita yang muncul . semangat aku yang ada selama nie hilang serta merta . aku bagaikan disentap . macam mana aku nak teruskan hidup dengan jiwa aku yang melayang entah kemana . nyawa dan jasad aku bagaikan tak bernisan . aku hilang punca untuk teruskan semua ini . dugaan dan derita dah cukup sebati dengan hidup aku . tapi kali ini aku semakin putus asa . kalau dengan perginya aku dalam hidup semua orang buadkan keadaan pulih macam biasa . aku rela . biarlah aku yang memulakan langkah . jangan ditanya kemana . sebab aku hanya mengikut kemahuan kaki ini mengatur langkah walaupun dengan hati  yang terlalu sebak .
[D]UNIA [U]MPAMA [N]ERAKA [H]IDUP [I]BARAT [L]AYANG [L]AYANG